grabbmorsa.blogg.se

Sol inne och sol i sinne eller hur var det nu igen?

Föräldrar och alkohol

Publicerad 2013-06-22 07:26:30 i Allmänt

Drack som vanligt inte en droppe igår men känner mig bakfull som aldrig förr.
Lite snacks och en halv (!) B&J har samma effekt..
Ja och en natt utan bettskena ger skallebank. Treo på det tack! ;-)

Ska ge fan att äta sån skit helt enkelt.


Känns bra att vi firar helt nykter midsommar för övrigt. Okej om man dricker nåt glas vin eller öl till maten men alla festbilder folk lägger ut gör mig illa till mods.
Okej att ungarna kanske sover men om de vaknar - vilken oro de måste känna när de både hör och upplever sina föräldrar personlighetsförändrade.
Ja eller om nåt händer så man måste till sjukhus?!
Men det är väl oftast så att en förälder med körkort är nykter får man hoppas :-)
Tror 112 har annat för sig än att leka taxi till sånt..

Nej man ska inte måla fan på väggen men så tänker jag iaf.
Kanske man blir lite skadad efter allt som hänt men...

Har ni sett förresten sett dokumentären som gick för några år sedan om barns syn på föräldrar och alkohol? SVT play tror jag man kan hitta annars.

Kommentarer

Postat av: Joanna

Publicerad 2013-06-22 09:20:18

Här är det nyktert också, alla högtider! Vi dricker aldrig i princip. Tycker inte alkohol och barn går ihop.
Har nog druckit alkohol en gång sedan jag blev mamma för 4½ år sedan ^^ Men har liksom inte behov av det heller. Gjorde bort allt det där innan jag fick barn :)

Och jag är också inne på det där, tänk om det händer något och man måste till sjukhus. Nu har jag förvisso inte körkort. Men vill ju ändå kunna vara klar i bollen att åtminstone beställa taxi eller ringa efter ngåon som kör osv, OM det skulle behövas.
Alltid redo på kaos..... hehe.

Ha det gott! :)
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Grabbmorsa

Välkommen till Jennys virriga blogg. Här får du lära känna mig och resten av familjen som består av min make och tre söner. Hur jag kämpar med att få vardagen att gå runt med barn med olika problematik som autism, diverse allergier och svårbehandlad epilepsi samt min egna ADD. Här får du även läsa mycket om mitt stora intresse barnvagnar och diverse shopping, resor etc. Ja och så kommer jag även skriva en hel del om vikt och träning framöver... Bara fråga om du undrar något! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela