grabbmorsa.blogg.se

Sol inne och sol i sinne eller hur var det nu igen?

En dag i 220 km/h

Publicerad 2013-06-18 21:49:06 i Allmänt

.. Fast det känns som man inte fått så överdrivet mycket gjort ändå.

Hann åtminstone med att skörda hö eller ja kratta upp gräs/mossa på ena sidan av huset som blivit liggande efter makens gräsklippning (varför i helvete tog vi ej en med uppsamlare?!) medan jag försökte ha koll på tre ungar ute i trädgården samtidigt.
Svettiga två timmar denna eftermiddag vill jag lova.. ;-)

Annars vanliga dagisbesöket för J och G hänger på för "miniinskolning" på köpet, hem och försöka få i de små matvägrarna lite lunch och vila innan storebror kommer hem.
Plocka, tvätta ikapp lite, ringa massa samtal hit och dit angående ungarna, duscha av mina skitungar och avsluta kaoset med att ställa mig i värmen med dubbel sats pannkakssmet och två stekpannor... Smart.. Jättesmart men ungarna var nöjda och t o m J åt två stycken! *lycka*

När man väl fått ungarna i säng så stack maken ut och skrapade färg på förrådet och jag sanerade kök, hängde en ny omgång tvätt och plockade upp allt från Ullared. Det råkade visst bli stående..
Att det inte lyser ADD i min panna är skumt va? ;)

Hade planerat att gå ut en snabb kvällspromenad med mig själv som sällskap så fort Daniel kom in men J ramlade från sängen strax efter 21. Hann bara se och höra att han smällde i väggen två ggr innan det hände :-(
Har mest varit de klassiska ryckningarna ett tag nattetid men jag tror det är värmen som utlöser detta.
Man ser tydligt att han har jobbigt med starkt solsken (gömmer sig under kepsen) och blir enormt påverkad av värmen.
Så jäkla tråkigt när det händer men samtidigt kan man ju inte madrassera ett helt hus och hjälm vette sjutton.
Nu sover han vid min sida och jag ska försöka göra detsamma.

Hoppas inte på repris från förra natten då alla ungar satt i soffan 03:30 och var mer eller mindre förbannade på mamma som tyckte sömn var en bra aktivitet istället... ;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-18 23:15:36

Nej men vad jobbigt!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Grabbmorsa

Välkommen till Jennys virriga blogg. Här får du lära känna mig och resten av familjen som består av min make och tre söner. Hur jag kämpar med att få vardagen att gå runt med barn med olika problematik som autism, diverse allergier och svårbehandlad epilepsi samt min egna ADD. Här får du även läsa mycket om mitt stora intresse barnvagnar och diverse shopping, resor etc. Ja och så kommer jag även skriva en hel del om vikt och träning framöver... Bara fråga om du undrar något! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela