grabbmorsa.blogg.se

Sol inne och sol i sinne eller hur var det nu igen?

Torsdagstrött och uppdatering

Publicerad 2013-06-13 21:22:04 i Allmänt

Då var man tillbaka i bloggträsket på både gott och ont kanske?
Dels har jag saknat det i samband med buzzador och i andra tävlingssammanhang men även vad gäller att kunna skriva av sig.
Det är mycket som cirkulerar i min skalle och en del saker borde man kanske behålla för sig själv men samtidigt tror jag tillslut man sprängs av alla känslor och tankar.
 
Vad har hänt sedan sist då?
Jo två av killarna har nyligen fyllt 5 respektive 3 år och minstingen har blivit hela 9 månader.
Tiden går så vansinnigt fort.
 
Vi har spenderat mycket tid på sjukhuset det senaste med J då han har en väldigt svårbehandlad epilepsi och annan problematik. Det finns en stor misstanke om Dravet syndrom och i väntan på provsvar (görs inte i Sverige och kan ta månader!) så står vi här och stampar.
Han går numera på förskolan 1 h per dag men det är knappt att han orkar med det..
Svår omställning att se sitt barn förändras så mycket under så kort tid.
 
S utvecklas och har gjort många framsteg. Vi har numera ett kille med stor glugg som kan cykla och är väldigt intresserad av alfabetet. Hans resurs på förskolan är toppen och även tjejen som jobbar här i hemmet som avlösare några timmar/månad.
Vi har även gjort en ansökan om personlig assistent hos kommunen och väntar på svar.
Hoppas på ett beslut om 20 h/veckan.
 
G växer så det knakar och ålar omkring här hemma. Ställer sig i krypställning korta stunder men kör annars mest säl-tekniken haha. Äter numera mjölkfritt och verkar kräkas mindre av det.
Annars är väldigt "snäll bebis" som sover mycket bättre än vad brorsorna har gjort.
 
Grabbarna har även fått husdjur som simmar runt här hemma i ett stort akvarium; Max och Lejon heter de.
Två riktigt söta sköldpaddor som till och med mamma i huset vågat börja ta i ;-)
 
Efter ett dygn på sjukhuset för sömnregistrering med J känner jag som sagt hur tröttheten tagit över kroppen så kanske dags att samla timmar?
I morgon är det dags för G att åka in till sjukhuset för en tid på öron-näsa-halsmottagningen och koll av näsa (körtel bakom näsan). Kanske ingen skräll att även han fick problem med detta?
Skönt att det är lätt åtgärdat åtminstone! =)
 
Ja innan jag glömmer det så klicka gärna er vidare i bloggvärlden om ni är trötta på massa gnäll och negativa bloggar för det kommer det oxå.
Livet är en berg och dalbana anser jag och det finns redan så många andra bloggar som sorterar ut allt det bra.
 
Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Grabbmorsa

Välkommen till Jennys virriga blogg. Här får du lära känna mig och resten av familjen som består av min make och tre söner. Hur jag kämpar med att få vardagen att gå runt med barn med olika problematik som autism, diverse allergier och svårbehandlad epilepsi samt min egna ADD. Här får du även läsa mycket om mitt stora intresse barnvagnar och diverse shopping, resor etc. Ja och så kommer jag även skriva en hel del om vikt och träning framöver... Bara fråga om du undrar något! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela